- Locatie
Online
- Voorzitter
- Hoogteijling, Karin
- Toelichting
-
Informatieve bijeenkomst: De raad en de corona pandemie
De bijeenkomst is te volgen via www.wijchen.nl/vergaderingen
- Agenda documenten
Uitzending
Agendapunten
-
1
Tijdelijke Wet Maatregelen Covid-19
Toelichting door Lucas van Horck, beleidsadviseur / voorzitter kernteam Corona Werkorganisatie Druten - Wijchen.
Hij zal o.a. ingaan op bestuurlijke rollen en verantwoordelijkheden.
Inzicht in financiële gevolgen Covid-19 voor Wijchen
Toelichting door Raoul van Orsouw, senior adviseur financieel beleid Werkorganisatie Druten WijchenBijlagen
-
2
Thema: Huidige knelpunten en toekomstige oplossingen
De gespreksleider gaat in gesprek met een aantal gasten over wat zij in de praktijk merken van de corona-pandemie.Bijlagen
-
3
Thema: Huidige knelpunten en toekomstige oplossingen.
De gespreksleider gaat in gesprek met een aantal gasten over wat zij in de praktijk merken van de corona-pandemie. -
4Sluiting
-
5Achtergrondinformatie:
-
5.a
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Kennis te nemen van de informatienota stand van zaken Coronacrisis
-
5.b
Bijlagen
Voorgesteld besluit
1. Kennis te nemen van de Programmarapportage november 2020 Wijchen
2. Een begrotingswijziging door te voeren op basis van de corona effecten uit
hoofdstuk 3 van de Programmarapportage november 2020 Wijchen.
3. De kredieten “GFT Cocons” en “Waterkwaliteitsspooronderzoek” op te hogen tot
de huidige projecteindeverwachting uit 6.5 van de Programmarapportage
november 2020 Wijchen.
4. Een budget van € 100k voor corona kosten bij maatschappelijke organisaties
beschikbaar te stellen.
5. Een budget van € 100k voor overige corona kosten beschikbaar te stellen.
6. De budgetten uit beslispunten 4 en 5 te dekken uit de corona compensatie uit de
septembercirculaire en hiervoor de reserve “egalisatie corona compensatie” aan te
maken. -
5.c
Bijlagen
Voorgesteld besluit
Kennis te nemen van de beantwoording van schriftelijke vragen over Rol gemeenteraad bij regionale coronamaatregelen